Tuesday, August 23, 2011

kesilapan @ kesalahan yg same!!!!

Assalamualaikum!!!

Pagi ni datang je ofis rasa lega sikit sebab kad raya semua da setel...akhirnye setel jugak...thnx ye Mr. E sebab banyak sangat tolong walaupon sebab kesian katanye....2 pon lepas kena pujuk, kalau x keras jugak hatinye,yela sebab baru je lepas baik gaduh masa 2 kan...

Harini saya lemau sesangat...saya frust dgn diri saya sendiri....semalam lepas je setel semua kad, saya dah kecik kan hati Mr. E....tak tau la kenapa dgn saya ni, asik la wat silap yg sama....patut nya saya kena belajar dari silap lalu..kesian sgt dgn Mr. E...semalam dia siap cakap lagi "takpe dah biasa dah"....buatkan saya terpikir, saya ni selalu sakitkan hati dia ke???

Bila je lepas gadoh saya mesti akan cakap dgn Mr. E macam ni.. "Promise u, i akan berubah tak nak buat silap lagi dah" pas 2 Mr. E mesti akan cakap macam ni "buat dulu baru cakap".....



Kadang2 orang cakap bagus wat kesalahan..at least kite boleh belajar....tapi kalau buat kesalahan yg same kali ke 2 macam mane pulak tuh???? Mr. E pon pernah cakap, kalau buat silap sekali kita boleh belajar tapi kalau buat kesilapan yang sama kali ke 2 bodoh namanye....kasar kan???memang kasar....tp kadang2 saya x sengaja nak buat silap....

Semalam Mr. E bagi bisnes kad die, saya ingatkan die bagi utk saya tengok je....tapi rupenya die nak bagi saya....yang saya ni pulak tak nak bisnes kad die membazir macam 2 jerk...tapi ape yg saya pikir lain dari ape yg die pikir, siyes x sengaja nak kecikkan hati die....masuk ni da 2 kali saya x appreciate ape yg die buat....kesilapan yg same jugak!!!!


Kalau boleh kan saya nak sangat happy2 je dengan Mr. E...macam sebelom gadoh ni, sangat2 romantik...sy nak Mr. E ni yang last dalam hidup, kalau diizinkan Tuhan...sebelum ni bile saya bercinta, orang x pernah pulak tegur & berterus terang dgn saya pasal salah atau silap yg saya buat, ape ntah lagi soal2 hati ni...satu perkara saya suke pasal Mr. E die jujur, tegas & berterus terang apa yg die suka & tak suke....so dari situ saya banyak belajar dengan die....saya harap sangat saya akan dapat lebih banyak masa dari Mr. E....tapi sampai bila pon Mr. E nak tahan dengan saya???? benda yang paling saya risau sekali ialah takot Mr. E tawar hati dengan saya, disebabkan kesilapan saya ni semua....saya kena ingat lepas ni, setiap apa yg saya cakap & buat kena jaga hati orang lain especially Mr. E....



Selalu saya pikir macam mana nak jadi yg terbaik untuk Mr. E....da selalu sangat dah janji dengan diri sendiri....tapi tiap kali 2 saya gagal....frust memang frust, frust dgn diri sendiri...sebelum ni saya x pernah nak try baiki diri saya, dgn Mr. E saya banyak belajar...walaupun kadang2 ape yg dia cakap 2 menyakitkan hati, tapi kalau di pikir secara positif mesti akan ada sesuatu yg sy akan dapat dari ape yg die cakap tuh....saya x nak buat silap dah!!!




Semalam lepas je Mr. E merajuk dgn saya 2 hari, dia call macam biasa....dia da ok walaupun die cakap die merajuk lagi dgn sy....lepas tu bila sampai je ofis dia bagi lagu dekat saya.....



Saya dengar lagu ni banyak kali semalam....bile Mr. E jadi romantik, sangat la sweet....suke sangat2 bile die selalu romantik dgn saya.... :)

Bila dengar lagu ni kan, saya nak sangat2 jadi yg terbaik dalam hidup dia...saya nak dia happy je dengan saya....bukan selalu sakit hati....bila jadi macam malam tadi, saya rase sangat2 bersalah.....Tuhan je la tau macam mana kecewa nye saya dengan diri sendiri....sedih sangat2...padahal dia baru je bagi lagu ni kat saya, tapi saya langsung takde nak jaga hati dia...

Mr. E.... I akan try x sakitkan hati u.... I akan selalu hargai ape yg u buat & I akan selalu jaga hati U.....I akan cuba kay!!!! I tau, u akan cakap "buat dulu baru cakap"....tapi I akan try buktikan nanti!!!







No comments:

Post a Comment