Friday, August 12, 2011

Kuat Cemburu???



Assalamualaikum..

Baru 2-3 hari x update blog rasa gatal lak tangan ni nak menulis...kali ni nak menulis pasal


Cemburu ada banyak jenis, ada tu jenis yg x boleh tengok orang lain lebih sikit dari die... contohnya mcm ni...

tapi saya bukan la cemburu kategori yang macam ni tau!!!
saya cemburu sebab SAYANG!!!



Saya memang kuat cemburu, sangat2 bak kata Mr. E...tapi biasala perempuan, kalau x cemburu bukan perempuan la namanye & tu tandanya sayang!!tapi Mr. E selalu cakap kalau benda2 macam ni dia tak nak layan sebab bagi dia ni semua benda remeh nanti kalau dia layan leh buat gadoh...memang betol cakap dia, tapi biasala perempuan mesti la akan banyak tanya...saya pon bukan suke nak cemburu x tentu pasal... :(


at least saya takde la cemburu sampai nak tutup mata Mr. E mcm ni!!!


haaa...tapi kalau mcm ni memang saya cemburu!!!
logik kan????


kalau macam ni pulak, mau perang terus!!! hahaha... :D


Tapi kan ramai lelaki tak paham kenapa perempuan selalu cemburu...ok biar saya explain ye kenapa perempuan ni cepat cemburu..perempuan cemburu sebab takut berpindah nya rasa sayang bf / suami kepada perempuan lain...tapi Mr. E selalu cakap dia x pandang perempuan lain dah...tapi perempuan macam saya biasala, mesti ada sikit cemburu jugak,dapat lak Mr. E byk deal dgn client2....haiiishhh....




Sesungguhnya sifat cemburu adalah naluri manusia yang amat sukar untuk dibendung. Lantaran ia adalah disebabkan oleh sikap ‘possesive’ seseorang terhadap pasangannya. Di mana dalam dirinya ada satu pengakuan jelas (tetapi tidak secara langsung) bahawa pasangannya itu hanya untuk dirinya sahaja dan tidak boleh sama sekali diambil atau dikongsi dengan orang lain.


Cinta dan cemburu hendaklah diambil ‘sesedap rasa’ sebagai perencah kebahagiaan. Cinta biarlah ikhlas dan cemburu biarlah bertempat.
Kata orang, ‘tanpa cemburu rasa cinta terasa hampa
!!


So Mr. E fahamilah saya ye... :p






No comments:

Post a Comment